Klagomål - olägenhet för hälsa och miljön
Klagomål som rör olägenheter för människors hälsa eller miljön.
Det kan handla om till exempel nedskräpning, skadedjur, livsmedel, störande buller eller inomhusfrågor som fukt, mögel, dålig ventilation i lägenheter eller liknande. Kontakta först den som orsakar störningen. Får du ingen hjälp trots att du tagit kontakt med den ansvarige kan du anmäla dina klagomål till miljö- och hälsoskydd.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- Enligt gällande informationshanteringsplan
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål.
Miljö- och hälsoskydd
miljo@pitea.se
0911-69 77 22